 
nikada neću znati ono bitno o tebi
Nikada neću znati ono bitno o tebi
urlaš li ikada iz svega glasa
prenosiš li se iz prostorije u prostoriju ili te upijaju zidovi
Bjesniš li kada te prekine zvonjava telefona
vičeš li u slušalicu:
Ne trebam novu tarifu
riblje ulje ni kremu od puževe sluzi
tko to koristi i zašto?
Plaču li gospođe iz reklamnih agencija jer si im opsovao najbliže
imaš li koga da ti kaže:
Previše si grub i takav si čitav tjedan
Nikada neću znati ono bitno o tebi
postao si jednoličan na snimci loše kvalitete
preslušavam je znajući da raspon mora postojati
kao što postoji božanstvo
kao što postoji vječno sutra u kojemu su sadržane sve vrste jutarnje kave
kao što postoji od iskona neki kiosk na glavnom križanju
u nekom gradu
koji traje već sat vremena duže od ovoga
i s iskustvom govori:
Budućnost nije strašnija od šestero preglasnih ljudi
Nikada neću znati ono bitno o tebi
koliko se daleko čuješ kada ti jave loše vijesti
kada ti jave o smrti u drugoj vremenskoj zoni
televizijom ili poštom
što te pogađa više?
Nikada neću znati ono bitno o tebi
Čut ću te kada iz košnice izlete pčele
kada se u strahu sakrijem među hortenzije i kukutu
kada zaspim snivajući nevine koale
koje nježno hraniš lišćem oleandra
noću
Noću me budi sjećanje na Ines Kostadinovski 
na njene lijepe ruke 
oblikovane u prisvajajući hvat 
Smeđi kunić kojeg mi je kupio otac pošao je za njom i nije se vratio 
Kostadinovski je bila neprijelazna cesta 
sve se orijentiralo po njezinim bijelim dvotračnim zubima 
Vozila sam nekoliko puta tunelom Sveti Rok 
samo ponekad ona bi stajala na ulazu i gonila 
divlje zečeve sredinom 
tada bih ugasila auto i gledala 
kako se okreću suputničke gume kao crna ljetna sunca 
Ništa se nije moglo uzeti od Ines 
ni olovka ni krzno ni muške ruke 
Valjalo je nastaviti bez svega i ne pitati se zašto 
ostaviti pernicu ljubav i poginulog tamo gdje jesu 
i produžiti dalje bez utvare da se još nešto da zaposjesti 
zaobići zaokrenuti natrag 
Noću me budi sjećanje na nju 
Nakon toliko godina ponovno me nagoni stajati u mraku 
hipnotizirano pijući vodu 
dok u zemlji i cijevima ne ostane više ni kapi 
Strah se okreće u meni kao vreli kotač Toyote Corolle 
znoji se moje nesvjesno ono zna 
ali ja ne 
što je na mome posjedu 
u vrtu u dnevnom boravku 
tako privlačno njezinim magnetnim nokatnim pločama 
Po što se ona vratila i gdje si odjednom nestao ti 
sa svojim umornim pogledom 
sa svojim platinastim mjesecima koji privlače grabljiva jata 
jesi li stigao kući 
jesi li zatvorio prozore i zaključao vrata?
srest ćemo se nakon trećeg rata
Napokon bit će jednostavno nastaviti sa životom 
kamen će opet biti kamen tvrd pod krunicom zuba 
i rijeka rijeka škakljiva između obala 
Odroni i poplave vratit će se u zemlju i parkete 
sve će umirati prirodnom smrću 
zidovi od vlage prozori od termita
Nakon Trećeg rata nasumce će se izabirati pogodni 
ljudi za popunjavanje obiteljskih fotografija: 
Tranziter u gornji desni kut ruku preko njezine 
jedna mlada agava kraj braće i osmijeh i idući molim
Srest ćemo se u razmjeni gradskih dobara 
Ja ću nositi kupolu koja se našla na našoj cesti 
ti ćeš vući toranj koji se zabio u vašu livadu 
Oboje ćemo plakati za asfaltom i travnjakom
Srest ćemo se jer se ne možemo mimoići 
jer netko mora popuniti tramvajsku liniju da je ne ukinu 
jer nakon Trećeg rata u sivoj uniformi 
svi mrtvi izgledaju isto: 
neobrijani su i imaju trideset i pet 
Boja šarenica prema važećim ton-kartama sistema: RAL 5009
Bole me dvije posude RAL 5009 hermetički zatvorene 
i prebačene u skladište nepoznatih trgovaca 
RAL 5009 gusto se pjeni u arteriji srca 
sve druge ulice smirili su vapnom 
tako je čisto čisto i spokojno 
ali kamo će mravi?
Nakon svega sjediti na pločniku posve je sigurno 
nema zalutalih pasa i šinteri nemaju razloga navraćati 
sada je sve domaće i pripitomljeno 
kao veliki podšišani oblak
Tvornice duhana sveta su mjesta 
ti si možda nadglednik velikog pogona 
Mogu te čuti kako u daljini pjevaš uz bijeli šum radija 
zagledan u pokretne trake 
posljednja živa bića 
Slatko im govoriš u treperave uši:
Brže brže gusjenice moji dimni leptiri 
ovo je proljeće ključno 
Obogatit ćemo se smirujući fantomske drhtaje ruku 
i prodajući upaljače po trostrukoj cijeni
Jesen
Tvoja ljubav, 
teški stol od cerovine. 
Nosim ga pod tuđi krov.
Dijalog
Od njihovih se cipela sužavaju zjenice, 
to mora da je ljubav jer zasljepljuje, 
to mora da je jer je 
elegantna 
i gnječi jezik i izbacuje ga 
kao gvalju crnih konopaca: 
daktilski, dekonstrukcija, dijalektički 
diskrepancija, diskurs 
i onda se prijeđe u idući niz.
Ja laštim podove, 
oni se vole u svojoj snazi, 
oni vole samo na slovo d, 
ja sam prostor između riječi.
Neprimjetan sam, 
moćan sam. 
O djetinjstvu zrantih stvari
*
služim se s dvjesto osnovnih riječi 
jedem što je ponuđeno 
ako sam cestovni otok nisam kretanje 
ne žudim izreći 
ne uznemiruju me grafiti 
ne nastojim biti gotica
*
pročitala sam dovoljno više prelistala 
dostatno da bih otvorila 
poštaru potpisala se 
nužan broj 
da u kutu glasačkog lista nacrtam trokutasto sunce sa zjenicama bez oka 
ne razumijem sadnju borova u prostoru bez mora 
to je sve što imam reći na temu ekoloških katastrofa 
nakon srednje više i visoke 
često koristim riječ struktura 
struktura kućanstva u kojem bacanje svježih jaja o zid kuhinje 
ostavlja trajan trag u umjetnosti
*
kosine sunca ubrzavaju pretvorbu 
zrake su rezale masnicu od maka 
kada si shvatio da si vaza 
ili porculanska patka 
u svakom slučaju stvar 
prašina se na tebi uslojava u vestu nije ti hladno 
iako te već dugo nitko ne dotiče
*
stolica koja se ne prestaje okretati 
kao da si upravo ustao iz nje 
vrti se godinama do povraćanja 
prašina žmiri na sunčevim zrakama 
fitilj je svaka dužina na koju se taloži 
predugo gledanje u svjetlo ispruženo 
na izblijedjelom naslonu 
trajno dokida mogućnost razlikovanja 
tvoje kose od mačje dlake
*
svejedno lijevo ili desno 
razdaljina je nesavitljiva 
proteže se od pupka do pupka 
tišinu između nas možemo nazvati deblo 
greda od mlade kruške 
preko koje se pružamo da bismo spojili krajeve 
ali u pukotinu razmjera vlati 
netko dodaje cjepanice 
popunjava prostor u beskonačnost 
sada sjedimo svatko na svojoj zvijezdi 
ložimo sunce 
drvima iz našega pravca 
tako uvijek iznova dan sviće i bilje jede 
iz čega proizlazi da je prezir a ne bog 
hranitelj svijeta
Mateja Jurčević

 
		 
		