izložba Zagreb Split Hvar autora Johna Miličića, u srijedu, 20. ožujka u Galeriji SC s početkom u 19 sati. Izložba ostaje otvorena do 28. ožujka, radnim danom od 12 do 20 sati te subotom od 10 do 13 sati.
Zagreb je od Splita udaljen 410,6 kilometara, a vožnja autobusom u prosjeku traje 5 sati. Isto toliko u idealnim uvjetima traje vožnja brodom od grada Hvara do otoka Sušca koji su udaljeni 24 nautičke milje, dok je za vožnju automobilom od grada Hvara do Jelse potrebno pola sata vožnje autom. Upravo te dionice prikazuje slikar John Miličić kroz četiri impozantna sekvencionirana rada, kao sažeti prikaz potrošenog vremena, iskustvenog učenja i poetičnog promišljanja okoline.
Od četiri cjeline u koje se mogu podijeliti radovi, svaki se sastoji od više manjih kadrova pejzaža pretežito nastalih u tehnici enkaustike na medijapanu. Njihova se količina povećava s duljinom prijeđenog puta, pa tako radovi koji se odnose na dulje relacije broje i preko šest stotina pločica. Iznimku predstavlja najmanja cjelina kroz koju se s približavanjem finalnom odredištu proporcionalno povećavaju formati/kadrovi. Repeticija u putovanjima očituje se i u dimenzijama te kompulzivnom slaganju pločica u veću kompoziciju, time oslikavajući proces nesvjesnog učenja koje je duboko i automatski usađeno kroz prolaznost vremena. Autor vizurama preslikanim iz osobne memorije prikazuje put kao vizualizaciju procesa usvajanja znanja memoriziranih kroz učestalo ponavljanje. U tom procesu učenje ne predstavlja samo stjecanje postojećih znanja, nego razvoj stvaralačke ličnosti i formiranje trajnih promjena u pojedincu koje nastaju kao posljedica življenog iskustva kroz aktivno promišljanje i (su)djelovanje. Isječci momenata nose svoju strukturu kroz linearni prikaz poput razvučene filmske vrpce, uz poneke asocijacije na Kiarostamijeve egzistencijalne kadrove. Kao da se kroz uvećanu rolu filma provlači fiktivna priča vođena kretanjem, uz tendenciju prikaza određene metafizičke ili egzistencijalne sklonosti, u kojima se provlače teme pobune, bijega, otkrića i transformacije. Radovi ujedno mogu aludirati na mozaičke prikaze, kodove ili etnološke uzorke, a mogu pobuditi i neka davna sjećanja na obiteljsko putovanje – potencijalne asocijacije su mnogostruke.
Opažanja pejzaža bilježe se uz specifičan ritam i redoslijed scena svakog trenutka poput svojevrsne vježbe za osvještavanje monotonih, uobičajenih ruta i dnevnih rutinskih radnji. Upravo se takve kognitivne vještine primjenjive u svakodnevnom životu mogu smatrati vrstom meditacije kroz usredotočenu svjesnost kojom se automatizirane navike mijenjaju u ritualne, smislene prakse. Prolaznost i memorija su pritom ključni koncepti u radu kroz koji se autor bavi bezvremenskim i prodire u niti od kojih se sastoji ovodimenzionalno postojanje. (predgovor, Sara Mikelić)
BIOGRAFIJA
John Miličić (Split, 1992.) diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Zlatana Vrkljana 2018. godine. Izlagao je na samostalnim izložbama: Potemkinovi gosti u Gradskoj galeriji Hvar (2021.), Daske u Galeriji Događanja (2019.), Otok u Galeriji Zlati Ajngel u Varaždinu (2018.), Pejzaž u Galeriji Matice hrvatske (2017.), Deca Micra u Galeriji Buljat (2017.).
Od skupnih izložbi valja izdvojiti 6. i 7. Bijenale slikarstva, HDLU (2021. i 2023.). Živi i radi na Hvaru.