Škola kreativnog pisanja

Rade Jarak

Ako imate želju pisati prozu, dramu ili poeziju, usavršite svoje vještine uz pomoć profesionalca! Rade Jarak, poznati hrvatski književnik pokreće seriju instrukcija u kojima će prenijeti svoje znanje svakom tko želi napraviti prve korake u spisateljskom svijetu. Škola pisanja je individualizirana i prilagođena vašem vremenu u dogovoru s predavačem. 

Rade Jarak rođen je u Dubrovniku 1968. godine. Diplomirao slikarstvo na Likovnoj akademiji u Zagrebu. Glavni urednik časopisa Knjigomat 2004-2014. Bio je na studijskom putovanju – umjetničkoj stipendiji u Japanu, 2009-10. gdje je slikao i pisao dnevnik o svojoj okolini. Tako je nastao “Japanski dnevnik”.

Bio je u prvoj redakciji i urednik poezije u dvotjedniku za kulturu Zarez.

Objavio:

  • Demon u pari kupaonice, poezija, Meandar, Zagreb, 2000.
  • Vlak za Bangalore, poezija, Naklada MD, Zagreb 2001.
  • Kiša, roman, Naklada MD, Zagreb, 2001.
  • Termiti i druge priče, priče, Fraktura, Zaprešić, 2002.
  • Sol, roman, Fraktura, Zaprešić, 2003.
  • Duša od krumpira, roman, Fraktura, Zaprešić, 2005.
  • Enciklopedija očaja (triptih o nestajanju); tri kratka romana (Rekvijem za Kataloniju; Neočekivano Venecija; Johnny K.) Fraktura, Zaprešić 2006.
  • Pustinje; roman, Litteris, Zagreb 2008.
  • Pustinje; roman, Balkanski književni glasnik, Beograd, 2008.
  • Crna svila, priče, Profil, Zagreb 2009.
  • Pohvala ulici (esej o prostituciji) VBZ, Zagreb 2009.
  • Strašni, znanstveno fantastični roman, Naklada Zoro, Zagreb 2009.
  • Tango (novela – poema), pogovor Mirko Kovač, EPH i Novi Liber, Zagreb 2010.
  • Japanski dnevnik, VBZ, Zagreb 2010.
  • Wakamono (novela – poema), Knjigomat, Zagreb 2010.
  • Sutra (proza), Litteris, Zagreb 2011.
  • Žuto (antikrimić), Knjigomat, Zagreb 2011.
  • Kaja (poezija), s fotografijama Mia Vesovića, Druga priča i Knjigomat, Zagreb, 2012.
  • Yu puzzle (roman), Laguna, Beograd, 2013. i Profil, Zagreb 2014.
  • Plaža (zbirka priča), Litteris, Zagreb, 2013.
  • Emigranti (roman), 24sata, Zagreb 2017.
  • Duša od krumpira (drama), Kazalište Marina Držića, Dubrovnik, režija: Ozren Prohić

Nagrade:

  • prva nagrada Večernjeg lista za kratku priču Nino Rovinjež
  • treća nagrada na natječaju za kratku priču, Bejahad
  • druga nagrada za kratku priču od jedne stranice „Urna“ na web natječaju Iskona ‘Ekran priča’
  • Nagrada Jutarnjeg lista za najbolje prozno djelo u 2008. – roman “Pustinje”
  • Nominacija za Nagradu hrvatskog glumišta za najbolji praizvedeni suvremeni hrvatski dramski tekst ili najbolju dramatizaciju, adaptaciju, dramaturšku obradu teksta ili dramaturgiju predstave, drama “Duša od krumpira”

Film:

  • Suradnik na scenariju filma Andree Štake “Cure” (OKO film Zurich, 2014. glavna uloga Mirjana Karanović)

 

INDIVIDUALNE RADIONICE KREATIVNOG PISANJA

Instrukcije su organizirane kroz·individualni pristup s najviše tri do četiri polaznika u grupi. U radu su predviđeni domaći zadaci na zadanu temu, dužine do nekoliko stranica, a sljedeći put je čitanje i zajednička analiza napisanog.

Prva nastavna jedinica je proza. Razgovarati ćemo o osobinama proze. U prozi je vrlo bitan izbor pripovjedača, govorit ćemo, dakle, o fokusu pripovjedača, zatim o izboru teme. Uz obaveznu „close reading“ analizu, koja pomaže literarnom izražavanju i izoštrava osjećaj za jezik. Na kraju dolazimo do gradnje rečenice, koja je strukturalni ključ svake proze. Da li je rečenica duga ili kratka, gola i sažeta, ili duga i „opkoračavajuća“.

Druga je nastavna jedinica kratka priča, koja je i najprikladnija za škole pisanja. Danilo Kiš je jednom postavio zgodno pitanje: Otvaraju li se ormari u kratkoj priči? Pokušat ćemo doći do odgovora.

Treća nastavna jedinica je roman. Tu će biti više priče nego pisanja, jer, naravno, nema vremena da se napiše čitavi roman, za koji obično treba godinu dana, pa i više, predanog rada. Razgovarati ćemo o odnosu klasičnog i modernog romana, o ulozi romana u suvremenom društvu. O popularnom romanu, na primjer krimiću ili znansstveno fantastičnom romanu. Dotaći ćemo se strukture romana, likova koji mogu biti nositelji radnje, ili mogu samo podupirati radnju. Zatim i o vrsti pripovjedača (pripovjedač u prvom licu, u drugom licu – na pr. epistolarni roman – u trećem i „prenesenom trećem licu“, zatim o pouzdanom i nepouzdanom pripovjedaču…)

Treća nastavna jedinica je drama. Obraditi ćemo strukturu dramskog pripovijedanja, koja se sastoji od likova (glumaca), dijaloga i scenografije, te svi oni zajedno tvore dramsku situaciju. U drami također pojavljuje se razlika u upotrebi prezenta i perfekta, što je karakteristično i za roman, kao i niz popratnih efekata, songova, plesa, itd.

Ukupno 8-10 sati mjesečno (jednom tjedno po dva sata), cijena 400 – 500kn

Rade Jarak – E mail: jarakrade@hotmail.com